استکهلم: گروهی از دانشجویان پزشکی دانشگاهی در سوئد در نخستین کلاس کالبدشکافی خود با جسد استادشان روبه‌رو شدند.

در حالی که دانشجویان تازه وارد رشته پزشکی در نخستین تجربه خود با ترس‌و‌لرز به سر این کلاس رفته بودند دیدن جنازه استاد فقید این دانشگاه باعث فرار تعدادی از آنها از آزمایشگاه کالبدشکافی شد. این استاد دانشگاه چندی پیش فوت کرده بود و خانواده وی برای پیشرفت دانشجویان پزشکی جسدش را در اختیار دانشگاه قرار داده بودند. رئیس این دانشگاه با تأیید وحشتناک‌بودن این حادثه اتفاقی آن‌را تجربه‌ای مناسب برای دانشجویان دانست. وی گفت: دانشجویان پزشکی باید یاد بگیرند که بر احساسات و ترس خود غلبه کنند و این حادثه فرصت مناسبی برای این مسئله بود.

شکستن رکورد خوردن پای گوشت

لندن: یک مرد انگلیسی توانست رکورد سریع‌ترین زمان خوردن پای‌گوشت را به‌نام خود ثبت کند. نیل‌کولیر، در مسابقات قهرمانی خوردن پای‌گوشت توانست این شیرینی که اندازه یک بشقاب کوچک است را در23.91 ثانیه بخورد و رکورد پیشین این رشته را بشکند. کمترین زمان خوردن یک پای گوشت پیش از این 35.86 ثانیه ثبت شده بود. مسابقات قهرمانی خوردن این شیرینی هر‌سال در شهر ویگان برگزار می‌شود که مردم آن در پخت پای گوشت مهارت خاصی دارند.

در زمان برگزاری این مسابقه هزاران نفر گردشگر به این شهر سفر می‌کنند و شیرینی‌های این شهر در یک چشم به هم زدن تمام می‌شود. کسی که بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن یک پای گوشت را بخورد جام معروف این مسابقات را تا سال بعد در اختیار خواهد داشت.

جشنواره نور در ژاپن

توکیو: برگزاری جشنواره نور در شهر کوبه ژاپن این روزها گردشگران بسیاری را به این شهر کشانده است. این جشنواره از سال 1995‌هر سال در این شهر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان طرح‌های ویژه‌ای را با استفاده از تجهیزات خود در آن ارائه می‌کنند. هر سال طرح‌ها و سازه‌های جدیدی که با استفاده از صدها‌هزار لامپ ساخته می‌شود در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

مسئولان شهر کوبه تخمین می‌زنند که امسال بیش از 5‌میلیون نفر از طرح‌های ارائه شده دراین نمایشگاه بازدید کنند. جشنواره نور نخستین‌بار پس از زلزله شدید شهر کوبه برگزار شد. این زلزله به‌قدرت7.3 درجه در مقیاس ریشتر کشته‌شدن بیش از 6‌هزار نفر را به‌دنبال داشت و این جشنواره نخستین‌بار با عنوان «رویاها و نور» برای بازگشت امید به این شهر برگزار شد.

زمانی که آبشار نیاگارا خشک شد

اوتاوا: به‌تازگی عکس‌هایی منتشر شده است که خشک‌شدن آبشار مشهور نیاگارا را در 41‌سال پیش نشان می‌دهد. گفته می‌شود 41‌سال پیش، مهندسان ارتش آمریکا آبشار نیاگارا را برای چند‌ماه خشک کردند تا بتوانند حجم عظیم صخره‌هایی را که در بستر آبشار ریخته بود، جابه‌جا کنند.

این آبشار در آن زمان چند ماه خشک شد اما طرح دولت آمریکا در این رابطه مدتی بعد به خاطر هزینه‌های هنگفت آن کنار گذاشته شد. سرانجام در ماه نوامبر سال 1969‌این گروه مهندسی سد موقت خود را خراب کردند تا بار دیگر میلیون‌ها متر مکعب آب از صخره‌های این منطقه سرازیر شود. علت اصلی شهرت آبشار نیاگارا نه به علت ارتفاع آن بلکه به علت عریض‌بودن آن است. آبشارهای نیاگارا ترکیبی از 2‌آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچک‌تر است.

کد خبر 123426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز